Deppression

Hej jag heter Linda och jag lider av en psykisksjukdom. 

Jag har sen ett tag tillbaka lidit av deppression. Det har gott upp och ner som en berg och dalbana, vissa dagar mår jag bra och vissa mår jag skit. Det som är det jobbigaste är att när man väl mår skit så är det så mycket annat man måste försöka ta sig igenom för att kunna få en bra vardag så man kan försöka må bättre. Men det gör att nergångarna blir kraftigare. 

Jag berättar detta för att förklara varför mitt humör går upp och ner just nu och varför jag kanske verkar off vissa dagar. De dagar som är dåliga har jag även ingen motivation till något, inte ens till de saker jag i vanliga fall tycker om att göra. Vilket blir ganska irriterande då jag verkligen vill vara aktiv på bloggen. 

En till sak jag vill klargöra för att som läser är att även fast jag mår skit och det känns som jag är på botten så har jag aldrig skadat mig själv och kommer aldrig göra det. Jag funderar på de sättat att jag sätter alla andra föra mig själv, så även hur dåligt jag mår så kommer jag inte göra något dumt då jag vet hur mycket jag skulle skada folk i min närhet. Och det är inget som jag vill utsätta dom för. 

Jag intalar mig själv att de kommer bli bättre. Så småning om kommer jag få den hjälp jag behöver och förhoppningsvis få ordning på mitt liv igen. Det gäller att försöka se framåt och tänka att man ska komma tillbaka och vara så mycket bättre än vad man var förut. 
Life | |
#1 - - pappi:

Du vet lillstrumpa att om det är något jag kan hjälpa dig med så är det bara att höra av sig vill ju att du ska må bra ! och hoppas att du får den hjälp du behöver så du kan komma vidare

Kram Kram pappi

Upp