Bok!

Hela veckan har vart fullbokad med massor av föreläsningar och gruppmöten. Har vart i skolan varje dag denna vecka, inlkusive idag (fredag) . Men de känns ändå skönt då man fått mycket gjort.  Det ända som var nakdelen var att vi nu har påbörjat ett stort och krävande grupparbete och vi var tvunga att läsa en massa i en bok för att leta teori. 

Det som är det dåliga med det är att den boken är inte i min ägo än.  Beställde boken innan påsk och trodde den skulle hinna komma fram första veckan kursen starta, men den blev försenad. Så denna vecka hade jag den fortfarande inte. Och tills i början av nästa veckan var vi tvunga att skriva lite frågor kopplade till teorierna vi valt. Ganska svårt att göra då man är boklös.  Så efter gruppmötet så hade jag smått panik eftersom jag var tvungen att ha boken över helgen för att kunna läsa. Så jag ringde och kollade när boken skulle komma och de kunde ta upp till en vecka innan jag fick den. Och de fanns inte möjlighet att köpa den på någon bokaffär. Så det sista alternativet var att låna den. Dock så hade dom inte boken på biblan i Sala så kollade med högskolans bibbla. Och som hade den, men den fanns på bibblan i västerås och inte i eskilstuna. Så jag kunde då få den tidigast på måndag. Vilket jag tyckte inte var en valmöjlihet då jag behövde ha den nu.  

Så jag tog tåget hemmåt och hoppade av i Västerås för att så snabbt som möjligt hämta upp boken där. Och jag har aldrig kännt en sån lättnad över att hålla i en bok. Så nu har jag en lånebok fram till min bok kommer med posten. Så det känns väldigt bra.  Dock så blev de en jobbigt lång dag med mycket spring. Men de var klart värt de, även fast mina fötter gör ont som as.. Men ändå :P  

Life | |
Upp