Ursh och fy!

Jag är inte sams med min satationära dator och jag sitter vid min bärbara atm..
 
För några månader sen började den få random Bluescreens. Detta händer helt random, finns inget samband alls. Mitt wow får wow error lite random och det står att den inte kan läsa filen. Men den går att starta igen dirket efteråt och de går att spela fram tills nästa wow error. Mitt chrome vill inte häller utan slutar att fungera, dock så hjälper de att ladda om sidan.  Shockwave flash slutar också och fungerar och de står att den plug in inte finns.  Fast den fanns alldelens nyss.  (dock vet jag inte om detta har med datorn att göra eller om chrome är helt cp det med.) 

Vi trodde de var nått med hårddisken som inte ville men för att vara på den säkra sidan så laddade vi ner ett program för att se vad Blue screenen beror på. Och på alla så berodde de på en fil i windows.   Så vad gör man åt de?  Jo, man installerar om hela datorn. Och för att vara på den säkra sidan att de inte är nått virus så köpte vi Norton för 700kr. Så vi installerar om och installerar norton (notera också att vi tog ett helt annat windows 7 och installerade denna gång än vad som redan va installerat)  Men redan när vi börjar installera drivrutiner så fick vi den första bluescreenen, dock inte samma som någon förut.  Så det berodde inte på virus eller windows.  Vi diskuterade med båbe Markus och folk på forum och nu så är det antagligen fel på moderkortet i datan.  Eller så kan de vara ramminnerna. Och kanske hårddisken..  Najs säger jag bara.    Vi har iaf garanti på alla grejer så vi får hoppas den täcker om vi skulle behöva byta ut nått.  
 
Ska till norrköping senast den 21 januari så Markus får kolla på den ordentligt och se vad som är felet. Så tills dess så får jag väl köra så här..
Life | |
Upp