Depp

Varför ska allt kännas så mycket svårare än vad det egentligen är? Allt känns upp och ner. Mest för att skolan inte alls blir som jag tänkt. Jag trodde jag visste vad jag ville och satsade fullt ut, men nu känns det inte lika roligt längre och jag vill satsa på något annat.  Det känns som att man misslyckas när man "ger upp" innan man är klar. Även fast jag inte ger upp utan mera så att jag hittar en annan väg jag vill gå. Det känns dock som att man gör folk besvikna eller missnöjda att man inte kan göra klart allt och komma vidare i livet. Det känns som att alla runt om mig blir lidande när jag tvelar fram och tillbaka mellan olika saker. Ena stunden vill de och nästa vill jag de.  Men de kanske bara min självkänsla som får mig att känna så, att de inte alls är så egentligen.  Jag är förvirrad för jag vet inte rikigt vad som är rätt och fel och vad jag ska göra. Jag mår egentligen inte dåligt, utan det är mest att jag är förvirrad och rädd för att göra folk besvikna, att mina nära och kära ska tycka att jag gör fel beslut.  De är mest bara tankarna som gör mig illa, men så länge jag försöker att tänka possitivt och försöka få livet att bli bra så kommer de nog bli bra för alla tillslut. 
| |
#1 - - pappi:

Lillstrumpa vad du beslutar dig för att göra eller inte göra måste få vara upp till dig och ingen annan. Jag kommer inte att bli besviken på dig och tycker att ingen annan ska bli det heller för det är ditt liv och du måste få bestämma vad du vill göra med det eller hur ? försök att skicka bort dom där tankarna och framför allt tro på dig själv jag vet att du kan

Kramizar

Upp