Back at home

Hemma i min lilla lya igen. Blir att ta en tripp ner till affären innan de stänger också för lite inhandling av kvällsmat och frukost.

 Dagen har vart lång och ganska jobbig. Det känns bra en tid innan man åker iväg på kalas och man tycker att de ska bli roligt. Men samma jobbig känsla kommer tillbaka när man väl sitter där bland släktingar. Det kommer upp frågor som jag inte kan vara ärlig och svara som det egentligen är. Istället för att säga att jag är sjukskriven och att jag mår piss så blir det att man säger att skolan går bra och att jag mår bra. Bra är ett ord som egentligen inte borde finnas..  Det är väl egentligen inte så att jag ljuger när jag säger att jag mår bra. För om jag hade mått dåligt hade jag inte ens kommit dit. Jag klarar av vardagen som den är just nu, men det finns många problem som är jobbiga. Egentligen så skulle man må bättre av att säga som det är. Det är ju inget jag skäms över, eller ska skämas över. Alla har rätt att må dåligt. Men är nog mest rädd för att jag ska börja gråta och förstöra kalaset för alla om jag börjar prata om mina problem. Känns som att de är bättre att ta det nån gång när det inte handlar om någon annan.. 
Life | |
Upp