Det blir bättre

Va till vårdcentralen igår och fick en sjukskrivning. Känns på ett sätt dumt att gå dit och be om en sjukskrivning. Jag vill ju inte vara sjuk och må dåligt, jag vill ju kunna göra saker, men jag kan inte. Och de är ju ingen som direkt ringer till en när man är sjuk och tycker att man ska få en sjukskrivning, utan du måste få be om att vara sjuk. Iaf så hade jag förhoppningar på att få träffa någon på psyk istället då de har lättare att förstå vad jag har svårt för, men jag fick ta mig mod till att ringa och ta mig till vårdcentralen för att få det överstökat. De är sjult jobbigt att för det första sitta och berätta att de är fel på en själv och dessutom behöva stå till svars för varför vissa saker är jobbiga när dom inte förstår.  Men nu är det avklarat iaf och jag lever, även fast de var sjukt jobbigt. 

Idag drar jag iväg till Avesta och tar en helg ledigt från verkligheten här hemma. Nästa vecka är det ännu mer möten som man ska ta sig igenom så det känns behövligt att få ta en liten paus från allt några dagar. 
Life | |
Upp